Polecane

Uczyć się czy nie uczyć się jazzu?

Wydanie 22, 1973, strona 30

Jazz nie bywa częstym gościem w szkołach muzycznych naszego kraju: brak tradycji nauczania tej muzyki, pedagogów o odpowiednich kwalifikacjach i szeroko rozumianej metodyki kształcenia jazzmanów. Tak więc każdy z młodych, opuszczających uczelnię muzyków jest, jeśli idzie o jazz, autodydaktą. Ich recitale dyplomowe bywają nieraz zderzeniem dwóch światów: muzyki klastycznej (poważniej) i jazzu. Czy wiedza przekazana w czasie studiów w konsekwencji pomaga czy przeszkadza? Czy zostali oni jazzmanami dzięki trzystopniowemu systemowi edukacji muzycznej w Polsce, czy też pomimo niego?

            W krakowskiej Wyższej Szkole Muzycznej „mieszane” recitale dyplomowe mają długą tradycję. Listopadowy koncert dyplomowy w Sali Filharmonii Krakowskiej, podczas którego wykonano Etiudy na perkusję solo – Krystyny Moszumańskiej-Nazar, Szkic III oraz Koncert podwójny na pięciu solistów i orkiestrę jazzową – Jana Jarczyka – stał się pretekstem do naszej rozmowy.


Zobacz stronę w Magazynie >>>

 

Fundacja im. Zbigniewa Seiferta oraz wydawca "Jazz Forum"- "For jazz" Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wykonanie Frodo. Projekt Jerzy Szałaciński

Partnerzy: